На блозі розміщені матеріали уроків зарубіжної літератури

Всеосвіта для Вас

Курси, вебінари, олімпіади. Портал «Всеосвіта».

"Аліса в країні Див" Льюїс Керрол українською - 1 серія

4/28/2020

Дистанційний урок у 8 класі «Річард Бах. Алегоричні образи повісті «Чайка Джонатан Лівінгстон»

Вітаю всіх своїх восьмикласників! Сьогодні ми будемо говорити про алегорію в образах філософської повісті-притчі «Чайка Джонатан Лівінгстон»

Унікальна людина, яка вчить нас жити власним життям – відомий американський письменник Річард Бах. Він був переконаний, що наші можливості – безмежні. Тема нашого дистанційного уроку – «Річард Дейвіс Бах. Алегоричні образи повісті «Чайка Джонатан Лівінгстон».


Завдання сьогоднішнього уроку не складне – передивитися відео-урок.


Домашнім завданням буде:


1) Знайти визначення, що таке «художній конфлікт» і визначити, які є шляхи його подолання;


2) Прочитати ст. 283 – 284 у підручнику про Марину Аромштам і її повість «Коли відпочивають янголи» (знайдіть цей фільм чи аудіокнигу)


 А тепер дивіться відео-урок:



Ми всі живемо в суспільстві. Ми, народжуючись, приходимо у світ з вже готовим шаблоном, світ, в якому вже все вирішено за нас. У ньому є готові правила, обмеження, покарання.


Уявіть себе Чайкою Джонатаном. Ви вилупилися з яйця і з цього моменту вас починають цим правилам вчити: 

  • це можна, а це – ні; 
  • туди можна, а сюди – ні; 
  • так робити дозволено, а так – ні; 
  • така поведінка пристойна, а така – неприпустима. 
Тобі вказують, куди летіти, що і коли їсти, у що одягатися. Наголошують  на тому, що потрібно все повторювати за батьками, а згодом за вчителями. 

Тебе готують до звичайної простої місії: ти повинен їсти, а щоб їсти – мусиш постійно працювати. Себто, якщо Ви зараз Чайка, то тебе вчать літати лише там, де водиться найбільше їжі.
І не важливо, що все це ти робитимеш не для себе, а для «процвітання суспільства», в якому ти живеш. І не важливо, що все це ти робитимеш машинально, автоматично, за набутою звичкою. 

Але якщо ти не хочеш так? Якщо ти прагнеш отримувати насолоду від того, що ти робиш? Тоді ти повинен вийти за рамки суспільноприйнятних норм. А це не може допустити суспільство, якому потрібні звичайні слухняні громадяни. Цього не може допустити система, в якій ти живеш. Інакше ти станеш самостійним, перестанеш слухатися, вийдеш з-під контролю і здобудеш свободу. А там і інші схочуть потягнутися за тобою. А це вважається недопустимим!


Добре, повернемося в дитинство Чайки. Ти не хочеш їсти, а тебе змушують, бо так прийнято.


Ти не бажаєш іти в дитячий садок, але … так прийнято і так вирішив не ти, а тато з мамою.


Далі школа. Ти хочеш туди йти? Ні? А суспільство хоче, навіть вимагає, щоб ти туди ходив. Ламаєш рамки – ти прогульник і хуліган!


Наступний етап – інститут. Тебе вчать старим правилам, за старими схемами. Хочеш ти так навчатися?  А ніхто тебе не питає – ти мусиш бути як всі, мусиш потім годувати сім’ю. Для цього потрібні гроші, а отже – робота. 


А подобається тобі твоя робота – кожен день ловити рибу? Ні? Не важливо, адже це – їжа – те, заради чого ти повинен, за думкою «старійшин», жити.
І так далі…


А чого хочеш ти? Як би ти влаштував своє життя, якби не боявся вийти за встановлені рамки і обмеження? Уявив?
Але для цього треба подолати страх: страх нерозуміння, страх неприйняття, страх осуду, страх відторгнення, страх самотності, страх змін.


То Річард Дейвіс Бах говорить тобі: «Жити таким життям, яке ти собі уявив – реально! Достатньо тільки припинити боятися і зробити крок за рамки. Адже там, за рамками є твої однодумці». 


На жаль, там є як хороші, так і погані однодумці. Є генії й успішні люди, і є злочинці (це люди, які, певним чином, теж кинули виклик суспільству і вийшли за рамки). Але ж ти не плануєш бути злочинцем?


Тоді Річард Бах закликає: «Не бійся – тікай з болота, навчайся сам, вдосконалюй вміння, ставай майстром, вчителем, веди за собою! І тоді люди повірять тобі, почнуть мінятися і, відповідно, почне ламатися старий уклад життя і стане мінятися світ довкола». 
Не бійся!


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:


1) Знайдіть визначення, що таке «художній конфлікт» та визначте, які є шляхи його подолання.


2) Прочитайте ст. 283 – 284 у підручнику про Марину Аромштам і її повість «Коли відпочивають янголи» (знайдіть цей фільм чи аудіокнигу: продивіться чи прослухайте) і підготуйте реферат, презентацію чи відео про письменницю або повість (на вибір). Або заповніть літературну газету: 

чи соціальну сторінку: 


3) На допомогу у виконанні домашнього завдання, перейдіть за цим посиланням: https://sway.office.com/8BcixSEnRFhMvxun?ref=Link&fbclid=IwAR0TPEAcKTYWmffPNr1N9n3O1vdE8G7PhO4FqdZsou-pS_jyOsezn89tMro 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Завітай на "Всеосвіту"

Курси, вебінари, олімпіади. Портал «Всеосвіта».

МультиВікторина