МОДЕЛЬНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 5-9 КЛАСИ - НІКОЛЕНКО - 2022-2023
Додаток
до листа Міністерства
освіти і науки України
від 22.09.2021 № 1/9-482
Методичні рекомендації про викладання зарубіжної
літератури у 2021/2022 навчальному році
У 2021/2022
навчальному році вивчення зарубіжної літератури здійснюватиметься:
·
5 – 9 класах за навчальною
програмою зі змінами, затвердженими наказом
МОН від 07.06.2017 № 804;
·
10 – 11 класах – за навчальними програмами
(рівень стандарту та профільний
рівень), що затверджені наказом МОН від 23.10.2017 № 1407.
Звертаємо увагу, що основою для календарно-тематичного
планування уроків зарубіжної літератури є чинні навчальні програми. Учитель має
право самостійно розподіляти години на текстуальне вивчення творів, розвиток
мовлення, позакласне читання, ураховуючи визначену кількість годин на
опрацювання конкретного розділу. Він має змогу вільно і творчо підійти до
організації навчальної діяльності на уроках зарубіжної літератури з урахуванням
конкретних умов викладання, читацьких інтересів учнів.
Викладання зарубіжної літератури в закладах загальної
середньої освіти здійснюють українською
мовою. Твори зарубіжних письменників у курсі зарубіжної літератури вивчають
в українських перекладах. Для
зіставлення можливе залучення перекладів, переспівів іншими мовами, якими володіють
учні (англійською, німецькою, французькою та ін.). За наявності необхідних умов
бажаним є розгляд художніх текстів (у фрагментах або цілісно) мовами
оригіналів. У такому разі предмет «Зарубіжна література» виконує додаткову
функцію вдосконалення володіння учнями
іноземними та іншими мовами.
З метою систематизації та упорядкування
навантаження учнів протягом навчального року подаємо рекомендовану кількість
видів контролю в процесі вивчення зарубіжної літератури в кожному класі.
Поданий у таблиці розподіл годин є мінімальним і обов’язковим для проведення в
кожному семестрі. Учитель на власний розсуд може збільшити кількість видів
контролю відповідно до рівня підготовленості учнів, особливостей класу тощо.
Обов’язкова
кількість видів контролю із зарубіжної літератури в 5–9 класах
Класи |
|
5 |
|
|
6 |
|
7 |
|
8 |
|
|
9 |
|
|||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
Семестри |
І |
|
ІІ |
І |
|
ІІ |
І |
|
ІІ |
І |
ІІ |
І |
|
ІІ |
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
Контрольні роботи у формі: |
2 |
|
3 |
3 |
|
3 |
3 |
|
3 |
3 |
3 |
3 |
|
3 |
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
контрольного класного |
- |
|
1 |
1 |
|
1 |
1 |
|
1 |
1 |
1 |
1 |
|
1 |
||||||||||||
твору; |
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
||||||||||||||||
(тестів, відповідей на |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
запитання) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Уроки
розвитку мовлення* |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
|||||||||||||||
(у+п) |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Уроки позакласного читання |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
|||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
4 |
5 |
4 |
5 |
4 |
5 |
4 |
5 |
|
|||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
|
Обов’язкова
кількість видів контролю із зарубіжної літератури в 10-11 класах
Семестри |
І |
ІІ |
І |
ІІ |
|
|
|
|
|
|
|
Рівні |
стандарту |
профільний |
|||
|
|
|
|
|
|
Контрольні роботи у формі: |
2 |
2 |
4 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
контрольного класного |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
твору*; |
|||||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
виконання інших |
1 |
1 |
3 |
3 |
|
завдань (тестів, |
|||||
|
|
|
|
||
відповідей на запитання) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 (1у+1п; у |
2 (1у+1п; у |
|
|
|
|
межах |
межах |
3 |
3 |
|
Уроки розвитку мовлення** |
текстуально |
текстуально |
(1у+2п) |
(2у+1п) |
|
|
го |
го |
|||
|
вивчення) |
вивчення) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Уроки позакласного |
1 |
1 |
2 |
2 |
|
читання |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
|
У 8 – 9 класах з поглибленим вивченням
зарубіжної літератури пропорційно збільшується кількість контрольних робіт та
уроків розвитку мовлення (на розсуд учителя визначається кількість і види
контрольних робіт).
*У кожному семестрі обов’язковим є проведення
двох уроків розвитку мовлення: одного уроку усного розвитку мовлення, а другого
– письмового. Умовне позначення в таблиці – (у + п).
Під час оцінювання зошита із зарубіжної
літератури слід ураховувати наявність різних видів робіт; грамотність (якість
виконання робіт); охайність; уміння правильно оформлювати роботи (дотримання
вимог до оформлення орфографічного режиму).
Оцінку за ведення зошита із
зарубіжної літератури виставляють у кожному класі окремою колонкою в журналі
раз на місяць і враховують як поточну до найближчої тематичної.
У разі відсутності учня на уроках протягом
місяця рекомендуємо в колонці за ведення зошита зазначати н/о (нема оцінки).
Оцінка за контрольний твір із зарубіжної
літератури є середнім арифметичним за зміст і грамотність, яку виставляють у
колонці з датою написання роботи, надпис у журнальній колонці «Твір» не
роблять.
Орієнтовний
обсяг письмового твору, складеного учнем/ученицею
Клас |
Кількість |
|
сторінок |
|
|
5-Й |
0,5–1,0 |
|
|
6-Й |
1,0–1,5 |
|
|
7-Й |
1,5–2,0 |
|
|
8-Й |
2,0–2,5 |
|
|
9-Й |
2,5–3,0 |
|
|
Орієнтовний
обсяг письмового твору (рівень стандарту)
Клас |
Кількість сторінок |
|
||
|
|
|
||
10-й |
3,0–3,5 |
|
||
|
|
|
||
11-й |
3,0–3,5 |
|
||
|
|
|
||
Орієнтовний
обсяг письмового твору |
||||
|
(профільний
рівень) |
|||
Клас |
Кількість сторінок |
|
||
|
|
|
||
10-й |
3,0–3,5 |
|
||
|
|
|
||
11-й |
3,5–4,5 |
|
||
|
|
|
||
Оцінку за читання напам’ять творів із
зарубіжної літератури виставляють у колонку без дати з надписом «Напам’ять».
Навчальна та методична література з української літератури, рекомендована МОН, зазначена в Переліку навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки, що розміщений на офіційному сайті ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» (https://imzo.gov.ua/pidruchniki/pereliki/).
Немає коментарів:
Дописати коментар