Матеріали на сайті безкоштовні. Є прохання - вимкнути блокування реклами на цьому блозі, і якщо Вам сподобалися матеріали, якими Ви скористалися і вони стали Вам у нагоді, ВІДДЯЧТЕ, будь ласка - ЧАС ВІД ЧАСУ ТИСНІТЬ НА БУДЬ-ЯКИЙ РЕКЛАМНИЙ БАНЕР!
На блозі розміщені безкоштовні матеріали уроків зарубіжної літератури. Прохання вимкнути блокування реклами на цьому блозі. Цим Ви віддячите автору

Всеосвіта для Вас

Курси, вебінари, олімпіади. Портал «Всеосвіта».

Історія незалежної України у вршах

"Аліса в країні Див" Льюїс Керрол українською - 1 серія

QR-коди на уроках ЗЛ

QR-коди на уроках зарубіжної літератури

Матеріали взято з досвіду роботи вчителя зарубіжної літератури НВК №1 м. Немирова Сич Лесі Михайлівни

Що таке QR-код
QR-код (з англійської Quick Response Code «швидкий відгук») – це графічне зображення, в якому зашифрована певна інформація, посилання на сайт чи окрему його сторінку. QR-коди дозволяють отримати миттєвий доступ до будь-якої інформації з мережі інтернет за допомогою смартфонів та айфонів.
Як це працює
На відміну від штрих-коду, сканування якого можливе за допомогою тонкого лазерного променя, зчитування QR-коду відбувається за допомогою звичайної камери типового смартфона. Для цього на ньому має бути попередньо встановлена відповідна програма-сканер.
Чому це зручно
Із залученням QR-кодів можна зашифровувати та отримувати швидкий доступ фактично до будь-якої інформації у мережі інтернет: відео на YouTube, певної геолокації на Google картах, e-mail, посилання на сторінку профілю у соціальних мережах, сайту чи блогу, аудіофайл, книгу тощо. Або у такий спосіб може бути закодовано невеличкий текст чи номер телефону, який можна «зчитати» навіть без доступу до мережі інтернет.
Переваги використання QR-кодування:

швидко: дозволяє отримати миттєвий доступ до закодованої інформації;
зручно: вміщує великі об'єми відомостей у невеликому зображенні (4296 символів, а це більше, ніж 2 аркуші машинописного тексту);
просто: розміщувати код можна на будь-якій рівній поверхні (аркуш, стіна, підлога, бетоноване шкільне подвір'я тощо).
Чому це варто використати у навчальному процесі
Сучасні учні практично не уявляють життя без смартфона. Адже з його використанням сучасними підлітками здійснюються більшість повсякденних дій: спілкування у соціальних мережах, переглядання фільмів, розваги, пошук потрібної інформації, прослуховування музики тощо. Тому залучення технологій з використанням мобільного телефону на уроках додатково заохотить школярів до вивчення вашого предмету! На цьому ідеї не обмежуються! Формат використання такого кодування може бути значно різноманітнішим!
Інструменти для генерації QR-кодів на комп'ютері:
Існують спеціальні програми як для створення відповідних кодів, так і для їх миттєвого сканування. З легкістю створити код на комп'ютері можна з використанням програми 
або
https://qrmania.ru

Відеоурок з використання прогами qrmania.ru

Відеоурок "Як створити QR-код"

 (принцип роботи обох програм ідентичний, але в одній з них зручніше міняти кольори та розмір зображення, а до qrcodes.com.ua відеоуроку не знайшла, на жаль)
(за матеріалами  "На урок" і не тільки)
За допомогою цих програми можна кодувати таку інформацію:

текст;
візитівка;
посилання;
E-mail;
SMS;
GPS координати.
Інструменти для генерації QR-кодів на смартфоні:
Для генерації та створення QR-кодів на смартфоні є значна кількість програм, які можна легко знайти в Pley Market, увівши в пошукову стрічку QR-код. Перші 5 з них зазвичай найпопулярніші, а значить найпростіші у користуванні.
Мені імпонує програма "Читач QR-коду"яка дає можливість і генерувати, і зчитувати код водночас. Переваги програми: програма умовно безкоштовна, україномовний, а не англійський інтерфейс, також він інтуїтивно зрозумілий легкий і зручний у користуванні. Дає можливість учням зчитати QR-код не встаючи з-за парт, бо має функцію зуму. Поряд з цим ця має  значний недолік: на екрані смартфона з'являється реклама, іноді вона дуже заважає, але для того, щоб вона не з'являлася треба встановити не умовно безкоштовну, а платну версію програми. Тому доводиться терпіти рекламу. Остаточний вибір за вами, колеги. Якщо вас чи ваших учнів цікавить тільки зчитування QR-коду, то можна навіть використовувати Viber.  

  Кілька ідей як і для чого використовувати  QR-коди в освіті?

1. Відеофрагмент уроку ЗЛ   епіграф у QR-коді.

2. Відеофрагмент  qr-коди в музеї Т.Г.Шевченка.

2. Закодовані посилання на сайти, де можна прочитати або скачати книгу, дізнатися відомості про автора і зробити рекламний стенд для учнів.



4. Закодовані посилання на екранізації художніх творів.

5. Закодовані посилання на відеоресурси із вивчення біографії письменників.
 6. Закодовані посилання на інтерактивні вправи у Learningapps .

7. Закодовані завдання для учнів, розміщені на вашому блозі чи інших джерелах.

8. Оригінальний підхід до написання книги QR-кодами замість слів і букв (кожна сторінка - код) 

9. Код як додаток до реального об'єкту (портрет письменника чи малюнок в кабінеті ЗЛ, а замість підпису - QR-код )

10. Невеличкі малюночки із QR-кодами навчальних питаннь та завдання  можна вклеїти на сторінки підручника і зробити його інтерактивним і цікавішим для учнів.

11. Список додаткових джерел в книзі чи літератури для читання.

12. Навчальна гра-квест зі заданиями, схованими в кодах.

Тож, колеги,  якщо ви ще не використовуєте QR-коди на своїх уроках, то беріться до справи. Зробімо уроки зарубіжної літератури цікавішими і сучаснішими!!!

Якщо ви вже використовуєте цю технологію на уроках або ця стаття була корисною для вас, поділіться вражннями. Бажаю Успіхів!!!

Немає коментарів:

Дописати коментар

Завітай на "Всеосвіту"

Курси, вебінари, олімпіади. Портал «Всеосвіта».

МультиВікторина