На блозі розміщені матеріали уроків зарубіжної літератури

Всеосвіта для Вас

Курси, вебінари, олімпіади. Портал «Всеосвіта».

"Аліса в країні Див" Льюїс Керрол українською - 1 серія

7/19/2019

Відеоурок зарубіжної літератури «З чого складаються ВЕДИ»


Відеоурок зарубіжної літератури «З чого складаються ВЕДИ»
З чого складаються ВЕДИ? Сьогоднішній відеоурок зарубіжної літератури розкаже Вам про складові вед. Наш ІІ відеоурок домашнього навчання із зарубіжної літератури у 8 класі ще не передбачає читання самих вед. Сьогодні ми розберемо складові вед і заглибимося у магію і містику. 



Як вступ скажу, що заклинання – це не просто слова, від яких одразу ж потікають вороги, припиниться дощ чи видужає тіло.

Заклинання – спеціально підібрані за звучанням слова, вимова яких створює у просторі певні коливання та хвилі, які входять у резонанс з оточуючим середовищем, синхронізуються з вібраціями Всесвіту і здатні змінити частоту і силу негативних коливань, змінивши їх на позитивні. Саме тому жерці, відуни і знахарі ніби наспівували свої заклинання, підсилюючи їх взаємодію з силами Землі.
-         Хтось із вас цікавився вдома, на чому ж спочатку писалися веди?
-         Веди писалися на деревній корі і пальмовому листі.
-         Чудово. Але такий матеріал досить крихкий і не вічний. Тому ті перші веди, що були написані на деревній корі і пальмовому листі, звісно ж, не збереглися. Тому найдавнішими манускриптами, що збереглися до нашого часу, є манускрипт 11 століття. А що таке «манускрипт»?
-         Стародавній рукопис…

Це ви підглянули на 12 сторінці? Добре, але повнішу характеристику манускрипту раджу пошукати у вільний час самостійно. 

На минулому уроці ми з вами проаналізували ІІ століття до н. е. і припустили, що веди можуть бути не святими рецептами, повіданими самими Богами, а звичайною життєвою мудрістю, книгою спостережень, рецептів і висновків. Тепер Ви можете сформулювати остаточний висновок – чи правильні були наші припущення.
         Отже, ВЕДИ – це одкровення Богів, пам’ятка словесності. 
ВЕДАМИ називають 4 збірки священних книг – сам-хітів.

  1. 1)    Рігведа – збірка гімнів;
  2. 2)    Самаведа – збірка пісень;
  3. 3)    Яджурведа – збірка жертовних формул;
  4. 4)    Атхарваведа – збірка магічних формул і заклинань.



     Усі складові священної книги важливі: 
  • щоб здобути прихильність Богів, їх треба уславити, і щонайліпше в піснях;
  •  жертвопринесення з’єднує земний світ зі світом Богів; 
  • і зрештою треба знати заклинання, що допоможуть уникнути біди, хвороби та смерті.


         Дуже розумно, чи не правда? Веди оточують нас скрізь і у повсякденному сучасному житті. Наприклад: вам потрібна цукерка і ви співаєте «гімн» мамі чи бабусі: «Мамуню, ти сьогодні така гарна!». Знаючи «жертовні формули і заклинання», ви пускаєте їх у хід: поцілунки, обійми і ласкаве підштовхування мами до полички з цукерками. І остаточним «заклинанням»: «Мамо, я тебе люблю!» або «Тепер я буду завжди вчасно робити уроки!», – ви досягаєте бажаного – отримуєте солодке задоволення для шлунку і душі. І таких історій безліч.
         Підсумуємо наше сьогоднішнє заняття:
-         Що таке веди?
-         З чого вони складаються?
-         Назвіть їх.
-         Назвіть, про що вони.
-         Чи можна назвати ВЕДИ інструкцією спілкування з Богами?
-         Використовуючи в Атхарваведі магічні заклинання, що по-суті робили жерці?

МОЛОДЦІ! У наступному занятті ми з вами познайомимося з Рігведами. А наразі дозвольте попрощатися. Бувайте!


Для чого я записую ці відеоуроки? Мені дорікнули, що в них немає роботи з текстом, що вони «дитячі» і «так собі». Я не стану спростовувати думки фахівців - є уроки набагато крутіші, ніж мої. Скажу лишень, що за новим розпорядженням міносвіти школярам дозволять навчатися вдома.

Увага дітей зараз дуже нетривка; вони не сприймають інформацію, довшу за 10-15 хвилин; домашні завдання вони ненάвидять; книжки намагаються не читати; уявою не володіють у достатній мірі, їм важко пояснити те, чого вони ніколи не бачили. Тому я намагаюся прив’язати літературні поняття до сучасних реалій. Якщо Ви вважаєте, що це у мене виходить незграбно, пробачте. Але я працюю в реальній школі, я бачу своїх дітей і знаю їхні сили і можливості. Такі приклади пояснюють моїм дітям складні і незрозумілі терміни. І я твердо переконана – якщо діти «зрозуміють» якийсь термін, то це набагато краще, ніж вони його «зазубрять». Всім, хто поділяє мої переконання, кому подобаються мої відеоуроки зарубіжної літератури я щиро вдячна. 

Підписуйтесь на мій YouTube-канал і на оновлення блогу, щоб не проґавити новинки!

Немає коментарів:

Дописати коментар

Завітай на "Всеосвіту"

Курси, вебінари, олімпіади. Портал «Всеосвіта».

МультиВікторина