На блозі розміщені матеріали уроків зарубіжної літератури

Всеосвіта для Вас

Курси, вебінари, олімпіади. Портал «Всеосвіта».

"Аліса в країні Див" Льюїс Керрол українською - 1 серія

7/14/2019

Зарубіжна література 8 клас - "ПРО ВЕДИ" | "Сонячна мудрість давніх аріїв"

#Зарубіжналітература #8клас - "ПРО #ВЕДИ" | "#СонячнаМудрістьДавніхАріїв". 
Зарубіжна література 8 клас «ВЕДИ»
Для чого вивчати літературу, зокрема зарубіжну? Для того, щоб збагатити словниковий запас, навчитися правильно висловлювати свої думки, вміти писати твори, складати діалоги. Все це, апріорі, так. Проте є одна, на мою думку, очевидна причина – вивчення історії. 

Не дивуйтесь! Адже кожен автор, написавший твір, не просто описав чиюсь долю, якусь ситуацію – у кожному творі присутня ціла епоха, в якій жив автор. Вивчення літератури – це вивчення історії в цікавій формі: звичаї, добробут, політична й економічна ситуації, правління, культура тощо.

І почнемо ми вивчення зарубіжної літератури у 8 класі з «Сонячної мудрості давніх аріїв», тобто заглибимось у далеке-далеке минуле.

Однією з найдавніших священних книг людства є «ВЕДИ». ВЕДИ – це одкровення богів, які були «яснопочуті» святими мудрецями далекого минулого й усно, у поетичній формі, передавалися з покоління в покоління, а згодом були записані. Це пам’ятка словесності, яка стала підґрунтям мистецтва, релігії та філософії Давньої Індії.

Створили ВЕДИ нащадки арійських племен, що вторглися до Індії в середині ІІ тисячоліття до нашої ери. Написані ВЕДИ давньоіндійською літературною мовою – САНСКРИТОМ, який є одним з джерел європейських мов, зокрема й української. Порівняйте слова «Veda» з українським «відати», «знати».

У підручнику це сторінка 12.

Але перш ніж читати одразу самі ВЕДИ, давайте зупинимося і уявімо, в які часи створювалися ВЕДИ, і яка мудрість може в них міститися.

-         Скажіть, чи були у той час (ІІ тисячоліття до н. е.) заводи, фабрики, телефони, інтернет?…
-         Чи були тоді машини, літаки, пароплави, кораблі, чи хоча б велосипеди?...
-         То ж, як пересувалися в ті часи люди?...
-          А чому людям не сиділося на місці, що змушувало їх вирушати у мандри?...
-         Що вони перевозили чи переносили з собою?...
-         Чи брали вони із собою у мандри книги?...
-         Чи всі люди вміли писати й читати у ті часи?
-         А хто вмів?...
-         А як комунікували між собою люди? Як передавали інформацію: листи, посилки, СМС-ки, телефонні розмови?...
-         Так, можливо писали листи, але хто міг дозволити собі таке задоволення?...
-         Точно! Багаті. А прості люди?...
-         Правильно – вони розмовляли, розповідали, співали, танцювали тощо. А як ви думаєте, про що були ті історії?...
-         Вірно. Про мандри, побут і дорогу, про звірів і дива природи. Чи легко було долати всі труднощі переходів?...

Чудово! Кожна подолана перешкода дарувала цінні навички виживання, а тому передавалися нащадкам, як велика «мудрість від обраних». Можливо, так і виникли школи, де старше покоління (мудреці) передавали свій досвід (мудрість) молодшим. І потім, з виникненням писемності, вся ця мудрість була зібрана, систематизована і записана. Таку мудрість і принесли із собою у ІІ тисячолітті до н. е. до Індії арійські племена, подолавши важкий і небезпечний шлях з Європи до Азії, зокрема – Індії.


         
Індуси настільки були вдячні арійцям за цінні знання, що збірник цих записаних мудростей назвали «ВЕДАМИ», які шанують і досі як священну книгу мудрості і знань.

         Отже, підсумовуючи сьогоднішнє заняття, скажіть, коли і як створювалися ВЕДИ, про що вони?

Які висновки ви можете зробити з наших роздумів? Напишіть їх, будь ласка, у коментарях.

А я дякую всім за увагу і наступний наш урок присвятимо складовим священних ВЕД.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Завітай на "Всеосвіту"

Курси, вебінари, олімпіади. Портал «Всеосвіта».

МультиВікторина