Вітаю всіх відвідувачів і читачів мого блогу! Пропоную перший урок зарубіжної літератури для 6 класу на тему "Література як вид мистецтва"
«Література
як вид мистецтва»
Урок
зарубіжної літератури у 6 класі
Тема: «Література як вид мистецтва»
Мета: активізувати знання про види
мистецтв, визначити їх характеристики, особливості та головні ознаки;
Написати зв’язну розповідь за темою;
Довести, що літературним видом мистецтв володіє кожен;
Розвивати мовленнєву діяльність;
Поглиблювати словниковий запас та естетичні смаки
І. Початок уроку
Вітаю Вас, мої любі шестикласники! Тема нашого першого уроку зарубіжної
літератури «Література як вид мистецтва».
Сьогодні ми розглянемо види мистецтв і з’ясуємо, чим вони відрізняються
один від одного: що у них є спільного, їхні особливості та відмінності.
Подумаємо, як до видів мистецтв потрапила література, і спробуємо довести
на власному прикладі, що, на відміну від інших видів мистецтв, літературним
володіють всі. Хоча, лише одиниці його відточують.
То ж, починаємо!
ІІ. Активізація знань
-
Які види мистецтв Ви можете пригадати?
Чудово!
ІІІ. Основна частина уроку
- Тепер давайте подумаємо, чому, наприклад, архітектуру називають мистецтвом (зокрема «застиглої музики»)?
(Варіанти відповідей можуть бути такими: це вміння будувати, різьбити, робити корисні речі з каменю, дерева, глини, тощо. Відповіді дітей завжди поширеніші)
-
А чому мистецтвом називають образотворче мистецтво? (Так само йде обговорення, варіанти
записуються на дошці)
-
Чому музику називають мистецтвом?
-
Чому танці/хореографію називають мистецтвом?
-
Чому називають мистецтвом театр?
-
Чому називають мистецтвом кіно?
Чудово! Ми перерахували з Вами всі ознаки, які властиві
різним видам мистецтв. А які ознаки мистецтва має література? Вміння писати?
Вміння виводити красиво всі гачечки і колечка літер? Що?! Адже література не
зроблена з каменю, її не намалюєш як картину, її неможливо «помацати»?
(Бо описувати якісь
явища, події, вчинки, емоції так, щоб це було зрозуміло кожному – це також
мистецтво).
Можна підсумувати з усього
обговореного, що слово «МИСТЕЦТВО» = словам «ВМІННЯ, ТАЛАНТ».
Саме через цей талант не просто
графічно зображувати літери, а й висловити свою думку літературу й зачислено до
видів мистецтва. Ним володіють абсолютно всі: смс-ки, пости у соцмережах,
листи, заяви, записки пишуть усі.
Але літературне мистецтво теж
буває різним. Один уміє гарно писати прозою (оповідання, романи, новели…),
другий – вірші, третій – спортивні/медичні/політичні статті, третій – пише
доповіді і проголошує їх з трибун, тощо.
Пропоную перевірити, яким
літературним талантом володієте саме Ви.
Перед Вами зображення: (вчитель може взяти будь-яке інше на свій
розсуд)
Напишіть щось про нього.
Будь-що, що прийде в голову: Ваші емоції, які воно викликає, думки,
спостереження, зауваження… Будь що, що пов’язано з тим, що
зображено на малюнку. У будь-якій формі: вірш, проза, діалог.
Думаю, 10-и хвилин вистачить.
(учні пишуть 10 хвилин)
Тепер пропоную зачитати свої
замітки.
(учні читають)
Тепер давайте визначимо, хоча б
умовно, у кого який талант:
-
Петро написав
ліричний вірш;
-
Вася побачив
незламний дух і силу та описав це прозою;
-
Валя написала цілий
сценарій;
-
У Галі вийшла
систематизована характеристика;
-
У Миколки –
доповідь;
-
У Світланки –
заклик до боротьби…
Я вітаю Вас – Ви всі володієте
мистецтвом слова, тобто літературним талантом! І, як Ви побачили – він у
кожного свій, неповторний, унікальний. Але він – є!
IV. Заключна частина
уроку
Вдома я попрошу Вас намалювати (можна взяти і розмальовку з інтернету)
Вашого улюбленого літературного (казкового)
героя.
Що ми будемо з ним робити –
дізнаєтеся на наступному уроці.
А наразі, будемо закінчувати.
Ви повторили всі види мистецтв, з’ясували, чому
література належить до них і переконалися, що й самі володієте літературним
мистецтвом – докази у Ваших зошитах.
Всього Вам найкращого. Дякую за
урок. До наступної зустрічі! Бувайте!
Блог: https://damspisaty.blogspot.com/
ПРЕЗЕНТАЦІЯ І ДОКУМЕНТ:
Немає коментарів:
Дописати коментар