Матеріали на сайті безкоштовні. Є прохання - вимкнути блокування реклами на цьому блозі, і якщо Вам сподобалися матеріали, якими Ви скористалися і вони стали Вам у нагоді, ВІДДЯЧТЕ, будь ласка - ЧАС ВІД ЧАСУ ТИСНІТЬ НА БУДЬ-ЯКИЙ РЕКЛАМНИЙ БАНЕР!
На блозі розміщені безкоштовні матеріали уроків зарубіжної літератури. Прохання вимкнути блокування реклами на цьому блозі. Цим Ви віддячите автору

Всеосвіта для Вас

Курси, вебінари, олімпіади. Портал «Всеосвіта».

Історія незалежної України у вршах

"Аліса в країні Див" Льюїс Керрол українською - 1 серія

7/12/2022

"Література як вид мистецтва" - урок зарубіжної літератури у 6 класі

Вітаю всіх відвідувачів і читачів мого блогу! Пропоную перший урок зарубіжної літератури для 6 класу на тему "Література як вид мистецтва"

«Література як вид мистецтва»

Урок зарубіжної літератури у 6 класі

Тема: «Література як вид мистецтва»

Мета: активізувати знання про види мистецтв, визначити їх характеристики, особливості та головні ознаки;

Написати зв’язну розповідь за темою;

Довести, що літературним видом мистецтв володіє кожен;

Розвивати мовленнєву діяльність;

Поглиблювати словниковий запас та естетичні смаки

І. Початок уроку

Вітаю Вас, мої любі шестикласники! Тема нашого першого уроку зарубіжної літератури «Література як вид мистецтва».

Сьогодні ми розглянемо види мистецтв і з’ясуємо, чим вони відрізняються один від одного: що у них є спільного, їхні особливості та відмінності.

Подумаємо, як до видів мистецтв потрапила література, і спробуємо довести на власному прикладі, що, на відміну від інших видів мистецтв, літературним володіють всі. Хоча, лише одиниці його відточують.

То ж, починаємо!

ІІ. Активізація знань

-         Які види мистецтв Ви можете пригадати?


Чудово!

ІІІ. Основна частина уроку

-         Тепер давайте подумаємо, чому, наприклад, архітектуру називають мистецтвом (зокрема «застиглої музики»)?

(Варіанти відповідей можуть бути такими: це вміння будувати, різьбити, робити корисні речі з каменю, дерева, глини, тощо. Відповіді дітей завжди поширеніші)

-         А чому мистецтвом називають образотворче мистецтво? (Так само йде обговорення, варіанти записуються на дошці)

-         Чому музику називають мистецтвом?

-         Чому танці/хореографію називають мистецтвом?

-         Чому називають мистецтвом театр?

-         Чому називають мистецтвом кіно?

Чудово! Ми перерахували з Вами всі ознаки, які властиві різним видам мистецтв. А які ознаки мистецтва має література? Вміння писати? Вміння виводити красиво всі гачечки і колечка літер? Що?! Адже література не зроблена з каменю, її не намалюєш як картину, її неможливо «помацати»?

(Бо описувати якісь явища, події, вчинки, емоції так, щоб це було зрозуміло кожному – це також мистецтво).

Можна підсумувати з усього обговореного, що слово «МИСТЕЦТВО» = словам «ВМІННЯ, ТАЛАНТ».

Саме через цей талант не просто графічно зображувати літери, а й висловити свою думку літературу й зачислено до видів мистецтва. Ним володіють абсолютно всі: смс-ки, пости у соцмережах, листи, заяви, записки пишуть усі.

Але літературне мистецтво теж буває різним. Один уміє гарно писати прозою (оповідання, романи, новели…), другий – вірші, третій – спортивні/медичні/політичні статті, третій – пише доповіді і проголошує їх з трибун, тощо.

Пропоную перевірити, яким літературним талантом володієте саме Ви.

Перед Вами зображення: (вчитель може взяти будь-яке інше на свій розсуд)

Напишіть щось про нього. Будь-що, що прийде в голову: Ваші емоції, які воно викликає, думки, спостереження, зауваження… Будь що, що повязано з тим, що зображено на малюнку. У будь-якій формі: вірш, проза, діалог.

Думаю, 10-и хвилин вистачить.

(учні пишуть 10 хвилин)

Тепер пропоную зачитати свої замітки.

(учні читають)

Тепер давайте визначимо, хоча б умовно, у кого який талант:

-         Петро написав ліричний вірш;

-         Вася побачив незламний дух і силу та описав це прозою;

-         Валя написала цілий сценарій;

-         У Галі вийшла систематизована характеристика;

-         У Миколки – доповідь;

-         У Світланки – заклик до боротьби…

Я вітаю Вас – Ви всі володієте мистецтвом слова, тобто літературним талантом! І, як Ви побачили – він у кожного свій, неповторний, унікальний. Але він – є!

IV. Заключна частина уроку

Вдома я попрошу Вас намалювати (можна взяти і розмальовку з інтернету) Вашого улюбленого літературного (казкового) героя.

Що ми будемо з ним робити – дізнаєтеся на наступному уроці.

А наразі, будемо закінчувати. Ви повторили всі види мистецтв, зясували, чому література належить до них і переконалися, що й самі володієте літературним мистецтвом – докази у Ваших зошитах.

Всього Вам найкращого. Дякую за урок. До наступної зустрічі! Бувайте!

Блог: https://damspisaty.blogspot.com/

ПРЕЗЕНТАЦІЯ І ДОКУМЕНТ: 


Немає коментарів:

Дописати коментар

Завітай на "Всеосвіту"

Курси, вебінари, олімпіади. Портал «Всеосвіта».

МультиВікторина