На блозі розміщені матеріали уроків зарубіжної літератури

Всеосвіта для Вас

Курси, вебінари, олімпіади. Портал «Всеосвіта».

Історія незалежної України у вршах

"Аліса в країні Див" Льюїс Керрол українською - 1 серія

11/17/2023

Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі». Образ Скруджа. Презентація уроку зарубіжної літератури в 6 класі НУШ

Вітаю всіх друзів, учнів і відвідувачів блогу «Дам списати». Маю презентацію до уроку зарубіжної літератури в 6 класі НУШ за темою «Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі». Образ Ебенезера Скруджа». Презентація створена за матеріалами збірника «Методичні матеріали до уроків зарубіжної літератури в 6 класі (з мультимедійними додатками): навчальний комплект» / За заг. ред. Н.В. Химери. – Біла Церква, 2023 (посібник для вчителя - посилання на посібник внизу статті). 👇
У презентації є відео. Якщо воно не відтворюватиметься в презентації, то нижче в стрічці зможете завантажити ролики з YouTube.

Конспект уроку «Різдвяна пісня в прозі» 1 урок теми

І. Орієнтація, мотивація діяльності.

2. Вправа «Втрачені слова». Віднайдіть загублене слово в сенкані: (слайд 2)

Улюблене свято

Зимове, довгоочікуване

Чекають, прикрашають, вітають

Цієї ночі трапляються дива

… (Різдво)

3. Робота з епіграфом (слайд 3).

– Прочитайте епіграф до уроку. 

Книга – це доказ того,

що люди можуть створити магію.

Карл Саган

Як ви розумієте слова сучасного  американського астронома, дідусі якого родом з України? Чи є для вас книги магією? Чому?

4. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Слово вчителя. А ми на найближчих уроках перенесемося у світ магії, привидів, духів та відьом, завітаємо до Англії та України ХІХ століття на святкування Різдва. Сьогодні у нас знайомство з Чарльзом Діккенсом та його повістю «Різдвяна пісня в прозі».

Після цього уроку:

 Я краще…

 Я зрозумію…

 Я відчуваю, що мені потрібно…

5. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя (слайд 5). Чи впізнаєте ви цього героя мультфільму? Так, це Скрудж Макдак, головний герой коміксів, казок та диснеївського мультфільму «Качині історії». Він позичив своє ім’я «Скрудж» у головного героя повісті «Різдвяна пісня в прозі», бо також дуже скупий та весь час думає про наживу. Але в дечому вони зовсім різні. Ось про це мий дізнаємося, прочитавши цю різдвяну історію.

ІІІ. Цілереалізація.

1. Актуалізація й корекція опорних знань.

Бесіда (слайд 6).

– Що ви знаєте про Різдво?

Чому в цей день прийнято дарувати подарунки?

– Які твори про Різдво ви знаєте?

– Що трапилося з Марі та Лускунчиком різдвяної ночі?

Слово вчителя. У ХІХ столітті з’явився особливий вид творів, події в яких відбувалися напередодні Різдва, коли можливі різні незвичайні пригоди та неочікувані зміни. Саме англійського письменника Чарльза Дікенса вважають засновником цього літературного жанру – різдвяні оповідання.

2. Сприйняття й первинне усвідомлення навчального матеріалу, осмислення зв’язків і співвідношень в об’єктах вивчення.

 Відеопрезентація біографії письменника: https://www.youtube.com/watch?v=YXad3WkF9so  

Бесіда (слайд 7).

– Що запам’ятали про письменника?

– Яким було його дитинство?

– Чому в його творах багато образів дітей?

Робота над текстом. Читаємо від «Але ж бо й скнарою був цей Скрудж!» до «…йому навіть якось солодко відлякувати найменший прояв симпатії до себе.»

 Бесіда.

– Що ми дізналися про Ебенезера Скруджа?

– Знайдіть та прочитайте дієслова, якими автор називає дії цього персонажа

– Якими рисами характеру він наділений?

– Ми визначили, що він безсердечний. Але людина без серця не може жити. Воно є й у Скруджа. Якщо ми зображуємо людину добру, то її серце, зазвичай, малюємо червоним кольором. А яким кольором зобразимо серце Скруджа ? (слайд 8)

– Він самотній, закритий, замкнутий чоловік. Я думаю, що його серце можна зобразити з замками на серці. І нам з вами треба знайти ключі від цих замків.

Слово вчителя. Скрудж не шанує Різдво. Про це він говорить своєму небожу, сину своєї рідної сестри. Бо Різдво «нічого не поклало у твою кишеню». Для нього це день, коли треба дати вихідний своєму писарю Кретчиту та ще й заплатити йому за цей день. А коли благодійники приходять до нього попросити пожертву для бідних людей, щоб і в них було свято, то він каже, що ще не відмінили в’язниці та робітні будинки, де в Англії жили бідні безхатченки. Проганяє хлопчика, який співає йому різдвяний гімн. Що ж чекає його цієї різдвяної ночі?

3. Фізкультпауза. Фізкультхвилинка для очей. Автор Ірина Вінницька https://www.youtube.com/watch?v=9znAKmoG9tg  

4. Узагальнення й систематизація знань, застосування їх у різних ситуаціях, наближених до життєвих.

Робота з текстом. Від слів «Скрудж меланхолійно пообідав у меланхолійній таверні…» до «…коли він дійшов до вікна, воно вже було відчинене».

 Бесіда.

– Чим цікавий будинок, де живе Скрудж? Чим будинок схожий на свого власника? (старий, похмурий, самотній)

– Як Скрудж ставиться до появи тіні товариша?

– Про що попереджає Марлі Скруджа?

– Чи повірив він Марлі?

– Чому хоче, щоб духи прийшли всі зразу?

 Вправа «Передбачення».

 А що буде далі?

 Які будуть ці духи?

 Що вони будуть робити?

5. Повідомлення домашнього завдання та інструктаж щодо його виконання (слайд 9).

Для всіх учнів.

1. Прочитати 2- 4 куплети повісті.

2. Скласти план кожного куплету.

Індивідуальні завдання.

1. Намалювати ілюстрацію до твору.

2. Укласти літературний диктант для однокласників.

ІV. Рефлексивно-оцінюючий.

1. Підбиття підсумків уроку.

Вправа «Закралася помилка» (слайд 10).

Чарльз Дікенс – це видатний американський письменник. Він народився у заможній родині, отримав гарну освіту, ніколи не працював, а тільки писав книги. Його твір «Різдвяна пісня у прозі» започаткувала жанр літератури – різдвяне оповідання. Його головний герой Ебенезер Скрудж, який має власну контору. Він дуже добра людина, має багато друзів. Привид його товариша Марлі попереджає його про прихід двох духів.

Вправа «Порівнюємо героїв» (слайд 11).

– Що ж спільного у Ебенезера Скруджа та Скруджа Макдака ?

А чим вони суттєво відрізняються? (Не дивлячись на те, що Скрудж Макдак – скнара, його родина для нього важливіша, ніж багатство)

2. Рефлексія.

Вправа «Мікрофон» (слайд 12).

Після цього уроку

 Я краще…

 Я зрозумів/ла…

 Я відчуваю, що мені потрібно…

3. Цінування, оцінювання.

Вправа «Емоджи». Оціни свою роботу на уроці відповідним смайликом (слайд13). 78

 Я все знаю та вмію

 Я не все розумію

 Мені потрібні додаткові пояснення.

За матеріалами збірника «Методичні матеріали до уроків зарубіжної літератури в 6 класі (з мультимедійними додатками): навчальний комплект» / За заг. ред. Н.В. Химери. – Біла Церква, 2023.

ТРИМАЙТЕ ПОСЛАЙДОВО:



















Немає коментарів:

Дописати коментар

Завітай на "Всеосвіту"

Курси, вебінари, олімпіади. Портал «Всеосвіта».

МультиВікторина